Bestill time online på: https://napkristiansen.bestille.no/

Kontakt Naprapaten på telefon 907 17 282 eller se www.naprapatnakling.no

Hva er Naprapati?

Naprapati innebærer å diagnostisere, behandle og rehabilitere smertetilstander og funksjonelle problem i muskler og ledd.

Naprapati skiller seg fra andre manuell medisinske metoder ved å kombinere mykdelsbehandling (massasje, strekk, triggerpunktsbehandling) og leddbehandling (manipulasjon, mobilisering).

Naprapatene er den dominerende grenen innen manuell medisin i Norden. Behandlingen bygger på ortopedisk medisin kombinert med god kunnskap om bevegelsesapparatets oppbygning og funksjon. Utdannelsen er 4 årig. For mer info, besøk naprapathøyskolens hjemmeside www.nph.se.

Naprapati-TønsbergHva behandler Naprapaten?

Eksempel på vanlige tilstander:

• Rygg/nakke smerter
  • Muskelspenninger
  • Hodepine
  • Lumbago (korsryggsplager)
  • Ischias
  • Skulderproblematikk
  • Musearm/tennisalbue
  • Overbelastningsskader og Idrettsskader

Undersøkelse:

Første gangen du kommer til en naprapat blir det gjort en grundig anamnese (sykdomshistorie). Deretter kommer du til å gjennomgå en rekke kliniske tester. Dette for å finne årsaken til smerten og hvilke strukturer som er påvirket slik at behandlingen kan tilpasses deretter.

Diagnoser som ikke kan behandles manuelt sendes videre til lege.

Førstegangsbesøk tar ca 45 minutter, de neste behandlingene ca 30 minutter. Det er vanlig med 3- 8 behandlinger.

Naprapati - NaklingBehandlingsmetoder:

Behandlingen varierer mye, avhengig av smertens karakter, årsak og lokalisering. Behandlingen er basert på anerkjente behandlingsmetoder som:

Manipulasjon:
Manipulasjon benyttes for å normalisere funksjonen i rygg eller ekstremitetsledd.

Mobilisering:
Et alternativ til manipulasjon er mobilisering, som også er en måte og behandle ledd på. Mobilisering er en spesifikk og leddnær tøyning. Det benyttes liten kraft og langsomme bevegelser for å oppnå normal funksjon i leddet.

Triggerpunktsbehandling
: Benyttes for å redusere muskelspenninger og minske en viss type smerteutstråling. Pressur blir benyttet som behandling på triggerpunkter

Muskeltøyning:
For å minske muskelspenning og øke bevegelighetsutslaget i muskelen.

Massassje: Benyttes for å minske muskelspenning og øke blodsirkulasjonen.

Rehabilitering og trening:
Ulike hjemmeøvelser og treningsprogram tilpasses hver enkelt pasient, og benyttes for å forebygge og rehabilitere. Grunnprinsippet er å skape en god balanse mellom styrke og bevegelighet.

Besøk vår nettside: http://www.naprapatnakling.no/